Lauranna 2012.04.03. 16:06

De hogyan?????

 

Hát ez egy mindenképpen felmerülő kérdés egy ilyen nagy volumenű fogyókúra kapcsán.

Ahogy újra elkezdett felmerülni bennem a gondolat, hogy neki kéne állni, elég sok blogot, cikket átböngésztem. Arra azonnal rádöbbentem, hogy valami nagyon durván drasztikus valami túl sok lemondással járó (persze ugye kinek mi az) nem fog menni. Nekem nem egy kúraszerű szigorú dolog kell, az én súlyomról való lefogyáshoz úgy hiszem (az elhatározáson kívül) valami egész életvitelszerű változásra van szükség. Főleg mivel itt nem tíz napokról, hanem több mint egy évről beszélünk. Úgy gondoltam bele kell férjenek a kedvenc ételeim, egykis édesség is, persze minden csak ésszerű keretek közt.

Úgyhogy a fő gerincvonalat ez adta. Végül a legegyszerűbbnek a kalóriszámlálás és az ételek összetételének változtatása tűnt. Mivel nagyon nagy súlyról indulok meghatároztam magamnak egy 1200 és 1300 közötti kalórialimitet amit tartani szeretnék és kipucoltam az olyan étel alapanyagokat ami túl sok kalóriának gondoltam. Így körülbelül összeállt egy mennyiségben nem kevés de kalóriaszegény étrendszerűség :)

Nem mondanék étrendet, főleg mivel nem tervezek előre, azt főzöm (persze diétásan) amihez épp kedvem van (vagy a barátom kíván) és attól függően eszek, hogy a limitembe beleférjek.

Miről mondtam le és miről nem: kenyeret például nem eszem, nekem ez nem nehézség nem hiányzik (abonett, rizspufi ilyesmiket eszem), de tejből nem vagyok hajlandó 2,8% zsírszegényebbet inni az víz...blöá (persze ebből is visszavettem így napi 2dl reggelihez az adagom), eszem édességet ha kívánom (vagy valami kevésbé édes sajátkészítésü sütit vagy 1 kocka nagyon tömény étcsokit) ez nekem elég is. A többi meg teljes általánosság sok zöldség, több gyümölcs, semmi tészta és rizst köretnek általában, mert szeretem :)

És a mozgás, heti 3x 1órát úszom olyan sebességgel hogy érezzem h ég az arcom a medencében :) és fegyencedzésből a friss hús edzésterv csak nem heti 2 hanem 3 alkalommal.

Semmi csoda, több odafigyelés és mozgás. Abszolút nem halok bele, de pont ez volt a cél, hogy több mint egy évig ehhez tartani tudjam magam.

Az 1200-1300 elosztás a napi öt étkezésre:

reggeli-300, tízórai-100, ebéd-500-550, uzsonna-150, vacsora-150
 

Majd rakok fel valami étrend vagy napi mintamenü szerűt is kalória értékekkel.

Ennyi erőfeszítést teszek szerintem nem olyan sok de már most sokkal jobban érzem magam a bőrömben.

14 komment

Címkék: diéta

A bejegyzés trackback címe:

https://iwilldoit.blog.hu/api/trackback/id/tr84361433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PrettyWitch 2012.04.03. 21:44:33

Nagyon jól hangzik, és nagyon kiegyensúlyozottnak. Maximálisan egyetértek veled, hosszú távra kell berendezkedni, és szép lassú fogyást tervezni. Bár te ugyan gyorsan nekiindultál :)

A mostani tapasztalataimmal 1400 kalóriás étrendet tartanék, nem 1200-asat, de ahogy te jónak érzed.

Az úszás nagyon jó ötlet, egyáltalán nem terheli az ízületeket, viszont rendesen átmozgat.

Gyakorlatilag úgy csinálod, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Ennek csak jó végkifejlete lehet :)

mileszebbol.blogspot.com 2012.04.03. 22:44:36

Szia!
Sok sikert, kitartást és minden elismerésem az eddigi eredményhez!
Nagyon várom a recepteket, a beígért túrótortát is:)
Én is próbálok olyanokat főzni amit szeretek és azt diétásítani!
Szerencsére a húsvét annyira nem hizlaló mint a többi ünnep, kis sonka zöldségekkel, tormával stb. belefér, csak a finom foszlós kalácsot tudnám feledni...:)

Titti_ · http://tittiolvastar.blogspot.hu/ 2012.04.04. 11:13:19

A módszer teljesen korrekt, jól kitaláltad. Az meg, hogy máris mozogsz mellé fantörpikus, irigykedem is a heti 3 úszásra:)

Kalórialimitet elég szigorúra vetted, szerintem 1400-1500-al is ugyan olyan jól fogynál mint az 1200-1300-al...
Mennyi idős is vagy?

Lauranna 2012.04.04. 19:56:21

@Titti_: @PrettyWitch: kalória limit kapcsán mind2en írtátok, hogy miért nem több... úgy is kezdtem de a különbség vagyis a probléma nálam az 1500 és az 1300 között az sajnos csak a több nasi ami nem jó igy maradtam a kevesebbnél kevesebb édességgel

PrettyWitch 2012.04.04. 20:08:06

@Lauranna: Én is hasonló dilemmába kerültem, amikor felvittem 1400-re a limitet. A megoldás az volt, hogy elkezdtem írni a myfitnesspalon nemcsak a kalóriákat, hanem a tápanyagarányokat is, és mivel nekem az ebéd és a vacsora között relatíve sok idő telt el (12-től 7-ig), beiktattam egy uzsonnát.

Lauranna 2012.04.04. 20:19:54

@PrettyWitch: igazából a gond az h mennyiségileg ez az 1200-1300 is kielégít amit ezen kívül ennék az csak édesség és így is megvan általában az 5 étkezés ma is 5x ettem egy kicsit sem voltam éhes és 1083 kalóriánál tartok...

Titti_ · http://tittiolvastar.blogspot.hu/ 2012.04.04. 20:34:58

Oké, ezt te érzed, ha ez vált be csináld így:)

Lauranna 2012.04.04. 20:36:31

@PrettyWitch: igazából ilyen szempontból(kalória-mennyiség) a mai kajálásom elég ideális (közel sem ez az általános) mert a legnagyobb kalória tartalmú kaja a székelykáposzta volt ami 315/adag... nagy adagot csináltam igy kevés olaj jut 1 tányérnyira soksok káposztával és kevesebb husival így azért nagyon barátira ki lehet hozni... az más kérdés h ez vacsira volt mert egész nap rohangáltam a városban és vacsoráig 600kcalnál voltam...

PrettyWitch 2012.04.04. 20:43:22

@Lauranna: A székelykáposztát én is szeretem, ugyanezen okok miatt :)

A napod valóban nem lett jó, de én vagyok az utolsó, aki emiatt bármit is mondhat, mert időnként hasonlóan járok, vagy összeeszek mindent :(

Lauranna 2012.04.04. 20:48:14

@PrettyWitch: igazából még kicsit úgy érzem ,hogy elég lessz szorosabban fogni a gyeplőt majd 100 alatt mert még addig igyis bőven elég gyorsan haladok egy-egy ilyen bakival is

PrettyWitch 2012.04.04. 20:50:25

@Lauranna: Épp az a baj, hogy ha most túl keveset eszel, akkor később nehezebb lesz. Az 1200-at lehetőség szerint tényleg minden nap edd meg.

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2012.04.05. 14:47:49

Halihó!
Csatlakozom az előttem szólókhoz:)
Amikor én kezdtem tavaly szeptemberben írtam magamnak 1000-1100kalóriás diétát, kb 1 hónapig azt toltam, majd észrevettem h ha kicsúszok a limitből jobban fogyok, így felmentem 1300-1400 ra, és sokkal jobban beindult a fogyás. Így aztán megállapodtam 1400nál, amibe igen, belefér egy kis nass is, de nem szükségszerűen, inkább több csirkemell, 1 kanállal több barna rizs, kis sajt. Másik buktatója lehet az 1200as diétának, hogy onnan nem igazán van hova alább adni, gondold meg, persze így is szuper ügyes vagy:) Azért azt irigylem hogy jóllaksz 1000 kalóriával is, mert én azon éheztem mint a kutya. Grat a -20hoz!:)
süti beállítások módosítása