Az ígéret szép szó, úghogy épp ideje, hogy rávegyem magam a beígért hoszabb írásra a sport kapcsán.

Előzmények: tekintve, hogy mostnában azért a heti 5 edzés teljesen normális az életemben, el kell mondjam, hogy annak ellenére, hogy sikerült az egyetemi évek alatt egy kisebb bálna súlyát elérnem, régebb én bizony rendszeresen sportoltam. Gimnázium alatt igazolt kézilabdázó voltam, ami az egyetem alatt abbamaradt, nameg a csoki... de nem is ez ennek az írásnak a témája...

Azt kell mondjam ezért talán nem olyan nagyon megterhelő nekem újra visszatérni a heti több rendszeres mozgáshoz. Mind menetrend szempntjából, mind a fizikai megterhelésre értve (szeretem abba a hitbe ringatni magam, hogy az izmaim/izületeim azért "emlékeznek" a több év rendszeres sportra). Másik a mit meg kell jegyezzek elöljáróban, hogy azért én egy elég izmos testfelépítéssel rendelkezem, ez talán az eddig posztolot ruhás képeken is látszik.

Kezdetek: Ugye mint tudjátok alapvetően úszással kezdtem "újra" a mozgást. Ez számomra azért is volt "könyebb" mert nem csak, hogy alapvetően ekkora tulsúllyal mást nem is nagyon javasolnak (ok lehet sétálni), de én IMÁDOK úszni :) <3... talán ez is a mozgáshoz való sikeres visszatérés/elkezdés titka... olyat csinálj amit szeretsz, tudom ám hogy ez triviálisan egyszerű, de sajna erről sokan elfelejtkeznek, a nagybuzgóhirtelen elhatározás közben.

Ez így elsőre segített újra rendszeresíteni a sportot az életemben heti 2, majd 3 alkalom úszással.

Azután jött a nagy falat, valami más is kéne, de valami hasonlóan hatékony... sajnálatos módon ez kb a futás. És bár nem szeretem (sose szerettem, pedig nekünk is volt annó rengeteg futó edzésünk) de valamit muszály csinálni, ha komolyan gondolom ezt a fogyókúrát/életmódváltást.

Belőttem a 100kg-ot mint határt, hogy az alatt kezdek újra futni (ehhez az a háttérinfó tartozik, hogy kb míg versenyszerűen sportoltam is ilyen súlyú voltam, szóval reméltem hogy bírni fogja a szervezetem).

Ehhez kb másfél hónapja jutottam el, nem volt mese neki kell állni. Motiváció gyanánt úgy gondoltam futóversenyekre nevezés elég hatásos, mások előtt mégsem kéne lebőgni :D

Jelen: és hát eljárok immár heti 4-5-6x edzeni (a szám az időm függvényében vátlozik). Nem mindig szeretem (rosszidőben inkább ágyba bújnék egy könyvvel) és nincs mindig kedvem (hullafáradtam egy hosszú munkanap után), de muszály... Mert az első alkalom után, mikor ilyen indokkal nem megyek el edzeni, tudom hogy nem az utolsó lessz, szóval nincs kifogás.

És előre is válaszolva a kérdésre... nem sajnos nem szeretek futni... de így jártam.

Technikai dolgok: van egy jó futócipőm, ez szerintem fontos.

És van egy nagyon aranyos pasi az életemben aki hóban/fagyban biciklire pattan, hogy elkísérjen futás közben. Sokat számít. Az első egyben futott 2km-emet annak köszönhetem, hogy az járt a fejemben az első alkalommal mikor sikerült T. rávenni hogy elkísérjen, hogy nem fogok azzal lebőgni hogy belesétálok.... Én ilyen hülye vagyok hogy ilyenek járnak a fejemben :)

Apropó heti tapasztalat, pihentem ugye a SPAR Minimaratonra rákészülés keretén belül 4 napot (szerda-szombat). Hát tiszta depis lettem a mozgás hiánya miatt... Még az sem derített jó kedvre péntek délután, hogy itt a hétvége (tiszta kóros). Pénteken boltból hazasétálva elvágytam futni menni, pedig fentebb kifejtettem, hogy szeretni azért nem szeretem. Ma meg futás után nem tudtam levakarni a vigyort a képemről :)

Szóval szummázva... asszem mozgásaddikt lettem, ami jó... Reméljük a szervezetem is továbbra is könnyen veszi az akadályokat. Kérdezzetek, ha még valami/ más valami érdekel titeket :)

1 komment

Címkék: diéta

A bejegyzés trackback címe:

https://iwilldoit.blog.hu/api/trackback/id/tr104825738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyahu · http://ceshireketket.blogspot.com/ 2012.10.08. 12:04:58

Klassz hogy végre írtál!
Mi volt a versenyen?:) Sikerült a kitűzött időn belül lenyomni?
süti beállítások módosítása